A Journey Through Time...
By: M Jeffri Razali

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 6-Mar-2010 12:00 Email | Share | Bookmark
Kabare Kang V5.0

 
 
 





Aisey...shopping lagi ka...? Inilah yang memeningkan kepala ni. Asal berjalan je mesti nak shopping. Nampak gaya kena promote benda lain la selepas ini selain daripada shopping.

Yang ini kat Jalan Malioboro yang fofular tu. Mereka yang biasa ke Yogyakarta mesti tahu pasal Malioboro ni. Macam saya pula, sebelum sampai ni memang saya sendiri pun tak pernah tahu pasal Malioboro ni...tapi kalau Marlboro tu memanglah tahu teramat sangat. Orang kata tak lengkap lawatan ke Yogyakarta kalau tak ke Malioboro. Betul ke...? Saya rasa lagi tepat kalau ke Yogyakarta tapi tak ke Borobudur...

Sekali pandang lebih kurang macam Petaling Street juga kat sini. Kiri kanan ada macam macam yang dijual. Cuma bezanya kat sini wak yang ramai dan bukannya bangsa Cina. Satu yang menarik kat sini adalah bau rokok kretek dengan cengkihnya. Semerbak. Kalau tak kuat semangat boleh rambang mata juga kalau ke sini. Sekali tengok takut juga tengok harga barang...semuanya main ribu ribu...ribu rupiah la.

Siapa yang nak shopping tu shopping la. Saya...? Lagi senang duduk lepak kat McDonald's dan pekena burger barang satu dua. Tak berserabut kepala nak ikut sekali shopping...

LOCATION : Malioboro, Yogyakarta








View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net